وب سایت تناسب اندام و آمادگی جسمانی سعید مخلصی

از همین حالا شروع کنید

منتظر شنبه رویایی نباشید

معجزه های لاغری

چربی سوزی موضعی، لاغری تضمینی

چرا مربی خصوصی؟

ضرورت تمرین تحت نظر مربی



تمرینات ویژه کاهش وزن

      کدام ورزش برای کاهش وزن مناسب است؟

کدام مربی برای شما مناسب است

       مربی پرورش اندام، مربی بدنسازی، مربی فیتنس، و ...

کمی به خود احترام بگذارید

آیا خودروی خود را دوست دارید؟

fitness-health

تمرینات ویژه کاهش وزن

کدام تمرین؟   کدام ورزش؟   چه میزان؟   با چه شدتی؟   چند روز در هفته؟

برای کاهش وزن چربی بدن نیازی نیست که حتما رشته ورزشی خاصی یا تمرینات خاصی را انجام دهید، هیچ رشته ورزشی ای مخصوص کاهش وزن یا چربی سوزی نیست.

ممکن است ورزشی که برای شما منجربه چربی سوزی می شود برای دوستتان تاثیر چندانی نداشته باشد. فاکتورهای اصلی که در کاهش وزن موثر هستند شدت و حجم تمرین و ایجاد تعادل منفی در رژیم غذایی می باشند تعادل منفی در رژیم غذایی یعنی اینکه میزان کالری دریافتی از رژیم غذایی کمتر از میزان کالری مصرفی در طول روز باشد. اما هر کالری سوزی ای الزاما منجربه چربی سوزی نمی شود، ذخایر سوختی اصلی بدن قندها و چربی ها هستند که به دو صورت گلیکوژن ذخیره شده در عضلات و چربی های زیرپوستی طی انجام چند واکنش شیمیایی به عنوان انرژی در دسترس بدن قرار می گیرند. اگر شدت تمرینات شما به حدی باشد که ضربان قلبتان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ضربان قلب حداکثر باشد (ضربان قلب حداکثر از تفاضل عدد سن از عدد ۲۲۰ بدست می آید) تمرین شما بیشترین چربی سوزی را در پی خواهد داشت. فرقی ندارد توسط چه رشته ورزشی و چه تمریناتی به این ضربان برسید.

نکته مهم این است که تمریناتی را انتخاب کنید که متناسب با توانایی ها، شرایط آمادگی جسمانی شرایط تندرستی تان باشد، از فشار روی گروه های عضلانی خاص جلوگیری شود و گروه های مختلف عضلانی مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر بخواهید کالری سوزی بیشتری داشته باشید می توانید شدت تمرین را بالا ببرید که در این صورت بدن به سراغ گلیکوژن ذخیره شده در عضلات می رود. در این حالت باید توجه ویژه ای به رژیم غذایی داشته باشید چرا که اگر ذخایر گلیکوژنی شما پایان یابد و همچنین به تمرین سنگین ادامه دهید، با ترشح هورمون کاتابولیک کورتیزول بدن به سراغ پروتئین ها و عضلات می رود و دچار کاهش بافت عضلانی می شوید.

 

یک روش مناسب این است که با انجام تمرینات شدت بالا ذخایر گلیکوژنی را به اتمام برسانیم و سپس با کم کردن شدت تمرین، ذخایر چربی را وارد چرخه سوخت کنیم. البته به یاد داشته باشیم که در تمام حالات تمرین، از تمام ذخایر انرژی بدن استفاده می شود و فقط درصد استفاده از این ذخایر کاهش و افزایش می یابد.

 

 

 

 تندرستی و تناسب اندام هدیه ما به شما

 

سلامت سرمایه ای تکرار نشدنیست

 

 

 از نگاه کردن به آینه لذت ببرید

 

 

دوره های 3 ماهه فیتنس، راهی مطمئن به سوی تندرستی و تناسب اندام     اطلاعات بیشتر

 

وب سایت تندرستی و تناسب اندام سعید مخلصی

مربی فیتنس، سعید مخلصیهدف از راه اندازی این وب سایت ارائه مطالب آموزشی در حوزه تندرستی و تناسب اندام با رویکرد ورزش سالم در راستای پرورش روح و جسم میباشد. امیدوارم مطالب موجود در این سایت در مسیر حفظ و ارتقای تندرستی و تناسب اندام کمکی هر چند ناچیز به شما دوست عزیز بنماید.

 

درباره من

سعید مخلصی

کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه تهران

مربی عالی بدنساز آکادمی ملی المپیک

مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ... بیشتر

تماس با من

تلفن : 09124083208
ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کانال تلگرام 

اینستاگرام