تمرینات شکم

تمرینات شکم

اگر سابقه ی تمرین در باشگاه های ورزشی را داشته باشید حتما افرادی را دیده اید که قبل، بعد یا حین تمرین یک چوب روی شانه هایشان میگذارند و شروع به چرخیدن میکنند. اما آیا واقعا این کار منجر به بهبود فرم شکم میشود؟
عضلات شکم از نوع عضلات کند انقباض هستند و به تمرینات با تعداد بالا پاسخ بهتری می دهند. عضلات ساق پا، ساعد، همسترینگ، مورب شکمی، و راست کننده ستون فقرات(فیله کمر) نیز از نوع عضلات کند انقباض می باشند.
اما منظور از تعداد بالا تکرار های 15 تا 30 تایی است نه بیشتر. ضمن اینکه فاصله استراحت بین ست ها باید بین 30 تا 45 ثانیه باشد.
بنابراین برای بهبود فرم عضلات شکم نیاز به اجرای تکرارهای بسیار بالا در مدت طولانی نیست. بلکه باید عضلات شکم را مانند عضلات دیگر در هفته 1 یا 2 بار طبق دستورالعمل های استاندارد تحت تمرین قرار دهیم.
مساله اصلی برای خوش فرم شدن شکم، کاهش چربی های شکمی است که نیاز به انجام تمرینات هوازی در ضربان قلب مشخص و ایجاد تعادل منفی در رژیم غذایی دارد نه اجرای 500 حرکت مسگری یا پهلو با چوب قبل و بعد هر تمرین!!!

 تندرستی و تناسب اندام هدیه ما به شما

 

سلامت سرمایه ای تکرار نشدنیست

 

 

 از نگاه کردن به آینه لذت ببرید

 

 

دوره های 3 ماهه فیتنس، راهی مطمئن به سوی تندرستی و تناسب اندام     اطلاعات بیشتر

 

وب سایت تندرستی و تناسب اندام سعید مخلصی

مربی فیتنس، سعید مخلصیهدف از راه اندازی این وب سایت ارائه مطالب آموزشی در حوزه تندرستی و تناسب اندام با رویکرد ورزش سالم در راستای پرورش روح و جسم میباشد. امیدوارم مطالب موجود در این سایت در مسیر حفظ و ارتقای تندرستی و تناسب اندام کمکی هر چند ناچیز به شما دوست عزیز بنماید.

 

درباره من

سعید مخلصی

کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه تهران

مربی عالی بدنساز آکادمی ملی المپیک

مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ... بیشتر

تماس با من

تلفن : 09124083208
ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کانال تلگرام 

اینستاگرام