گرم کردن

از فواید گرم کردن قبل از شروع تمرین چه می دانید؟

با هر هدفی که قصد داشته باشید تمرین کنید، چه برای چربی سوزی، چه برای عضله سازی، چه برای افزایش فاکتورهای آمادگی جسمانی، بدون شک بدن شما نیاز به گرم کردن دارد.

به طور کلی گرم کردن شامل دو بخش گرم کردن عمومی و گرم کردن اختصاصی می باشد.

در گرم کردن عمومی هدف افزایش تدریجی ضربان قلب و بالا بردن گردش خون می باشد تا بدن آماده ی انجام تمرینات پرفشار گردد. از نمونه های این نوع گرم کردن می توان به دویدن، دوچرخه زدن و یا استفاده از الپتیکال اشاره کرد.

اما در گرم کردن اختصاصی هدف آماده سازی بخش خاصی از بدن است که قرار است در یک برنامه تمرینی روی آن بخش کار شود. به طور مثال اگر برنامه کار با وزنه امروز شما شامل عضلات سینه و پشت بازو است، در طول مدت زمان گرم کردن اختصاصی باید حرکاتی را انجام دهید که تاندون ها و عضلات مربوط به این دو ناحیه را برای انجام بدنه اصلی تمرین آماده کند، این حرکات شامل کشش های پویا و انقباضات سریع و کوتاه عضلانی می شوند. البته نباید از گرم کردن عضلات مخالف و عضلات نگهدارنده غافل شد.

از مهمترین فواید گرم کردن قبل از شروع تمرین می توان به جلوگیری از آسیب دیدگی حین تمرین و آماده سازی قلب برای تحمل تمرینات پرفشار اشاره کرد.

 

 تندرستی و تناسب اندام هدیه ما به شما

 

سلامت سرمایه ای تکرار نشدنیست

 

 

 از نگاه کردن به آینه لذت ببرید

 

 

دوره های 3 ماهه فیتنس، راهی مطمئن به سوی تندرستی و تناسب اندام     اطلاعات بیشتر

 

وب سایت تندرستی و تناسب اندام سعید مخلصی

مربی فیتنس، سعید مخلصیهدف از راه اندازی این وب سایت ارائه مطالب آموزشی در حوزه تندرستی و تناسب اندام با رویکرد ورزش سالم در راستای پرورش روح و جسم میباشد. امیدوارم مطالب موجود در این سایت در مسیر حفظ و ارتقای تندرستی و تناسب اندام کمکی هر چند ناچیز به شما دوست عزیز بنماید.

 

درباره من

سعید مخلصی

کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه تهران

مربی عالی بدنساز آکادمی ملی المپیک

مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ... بیشتر

تماس با من

تلفن : 09124083208
ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کانال تلگرام 

اینستاگرام